Contactgegevens en FAQ

Contactgegevens
Telefoon: 085-303 7276
Website: www .hulpdiehelpt.nl
e-mail: info@hulpdiehelpt.nl

AGB code: 98100100
KvK: 61632228

Bankgegevens:
Bank: ING rekening: NL35 INGB 0006580937

FAQ/ Veelgestelde vragen

Heb ik een indicatie nodig om zorg van jullie te kunnen krijgen?

Hulpdiehelpt kan zorg leveren zonder indicatie. In dat geval sturen wij je rechtstreeks het factuur, dat wordt ook wel particuliere zorg genoemd.

Als je een indicatie heeft factureren wij aan de gemeente (WMO) of aan de zorgverzekeraar (WLZ). Uiteraard helpen wij graag en kosteloos bij de aanvraag van een indicatie.

 

Welke doelgroepen bedient Hulpdiehelpt?

We hebben een brede kennis en ervaring met de volgende doelgroepen opgebouwd:
volwassenen, jongeren, pubers en tieners, volwassenen met psychische problemen, volwassenen met psychiatrische problemen, volwassenen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH), volwassenen met gedragsproblemen, volwassenen met een verstandelijke beperking, volwassenen met een stemmingsstoornis, volwassenen met een persoonlijkheidsstoornis, volwassenen met een ontwikkelingsstoornis, volwassenen met een meervoudige beperking, volwassenen met een angststoornis, jongeren met psychische problemen, jongeren met psychiatrische problemen, jongeren met gedragsproblemen, jongeren met een verstandelijke beperking, jongeren met een persoonlijkheidsstoornis, jongeren met een meervoudige beperking, jongeren met een angststoornis, verslaafden/ex-verslaafden, tienermoeders – en vaders, slachtoffers van seksueel geweld, slachtoffers van huiselijk geweld, ouders/opvoeders, ouders van kinderen met een beperking, mensen met sociale problemen, gezinnen, ex-gedetineerden, dak- en thuislozen, allochtonen.

Waar levert Hulpdiehelpt zorg?

We bieden zorg in Overijssel en Gelderland.

Wat is het verschil tussen zorg in natura en PGB

Onze voorkeur gaat uit naar zorg in natura. Wij sturen dan de rekening voor de geboden zorg direct naar de gemeente. Bij PGB ontvang je een bepaald budget waarvoor je zelf zorg mag inkopen. Meer informatie over het PGB vindt je op de website van de Sociale verzekeringsbank.

Wat bedragen de kosten voor begeleiding?

De begeleiding die wij bieden wordt over het algemeen vergoed door de gemeente. wij geven altijd voor aanvang van de zorgverlening duidelijkheid over de kosten.
Soms is er sprake van een eigen bijdrage, de hoogte van de eigen bijdrage kun je berekenen via deze rekenhulp.

Als je niet tevreden bent

Wij zullen ons best doen om ervoor te zorgen dat we een prettige samenwerking hebben. Heb je toch een klacht maak deze dan bespreekbaar met ons. Komen we er samen niet uit? Dan bestaat de mogelijkheid de klacht neer te leggen bij het klachtenportaal zorg, dit is een onafhankelijke klachtenregeling waarbij Hulpdiehelpt is aangesloten.  Het Klachtenreglement valt hier na te lezen.

Leveringsvoorwaarden

Wij zijn wettelijk verplicht Leveringsvoorwaarden op te stellen.De leveringsvoorwaarden zorgen ervoor dat er duidelijke en werkbare afspraken zijn. De Leveringsvoorwaarden vind je hier.

Bereikbaarheid

Bij urgente vragen nemen wij binnen 6 uur contact met je op. Indien je niet zo lang kunt wachten adviseren wij contact op te nemen met je huisarts, huisartsenpost of (ambulant) behandelaar.

Clientenraad                                                                                          Clientenraad

Wij zijn Jolanda Schutte, Heidy Meyer  en Jolanda Krukkert. Samen vormen wij de cliëntenraad van Hulp die Helpt. Alle drie zijn wij persoonlijk bekend met de hulp die door deze organisatie geboden wordt.

De cliëntenraad stelt zich als doel om de belangen van cliënten te behartigen. Dit doet zij door advies te geven op verschillende vlakken.  Advies die betrekking heeft op het borgen van kwaliteit en het verbeteren van de zorg waar mogelijk. Er is nauw contact met het bestuur van de organisatie. Ook zijn wij bereikbaar voor cliënten.  Heeft u tips om de kwaliteit te verbeteren of wilt u meer informatie? Dan horen wij graag van u middels een mail: clientenraad@hulpdiehelpt.nl